Matschema | Johanna Lehtinen

Johanna Lehtinen

Annons

Matschema

Slutade visst skolan kl 12 idag så vi käkade våran lunch och sedan åkte vi hem. Fick gjort min sammanfatning till morgondagens seminarium så nu är jag redo! Efter det träffade jag bästa Hanna och vi drack kaffe på Blomsterkroken i timmar och bara prata.

Tänkte berätta om mitt nya matschema och hur jag kommer äta nu tills jag når min målvikt och kan börja bulka. Jag längtar tills jag kan börja bulka ordentligt..

Morgon

På morgonen äter jag 1dl havregryn som jag blandar med 2dl mjölk och ½skopa proteinpullver och dricker. Vaknar jag senare och inte hinner med mitt förmiddags mellanmål äter jag även 1ägg, 2skivor kalkon och lite tomat.

Lunch

Här blir det potatis och kyckling/fisk, till detta har jag en stor sallad. Kanske lite tort men jag tycker det funkar jag har lärt mig tycka om det nu.

Eftermiddags mellanmål

Äter jag kvarg, om jag tränar mellan lunch och middag kan det bli en 1skopa proteinpullver istället om jag blir klar sent på eftermiddagen. Är jag i skolan kommer det eventuellt bli en proteinbar, testade att ha kvarg i min frozzebox men den blev bara grummlig och äcklig så nää va ingen hitt.

Middag

Här äter jag exakt samma som på lunchen

“Unnadag” har jag på lördagar men det ända jag unnar mig på vanliga helger är bara godare mat med sås. Är det födelsedagar eller andra speciella tillfällen äter jag det som bjuds. Det är tuft men jag vet att jag kommer klara det och förhoppningsvis har jag nått målvikten vid nyår så jag kan börja ha 1 unna dag i veckan med godis å kakor 🙂

IMG_20130514_165938

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats